De medailles komen voor teamNL

13 maart 2018 - Pyeongchang, Zuid-Korea

Op zondagochtend stond na de downhill de super G op het programma. Een nummer dat Niels aardig afgaat. Ook nu zette hij een steady run neer. Uiteindelijk finishte hij als 14e, dezelfde uitslag als op de downhill. Hierover gaf NIels aan dat het niet helemaal zijn ding is, maar dat het een goede ervaring was voor dinsdag, voor de supercombinatie.

Vervolgens was de maandag voor Niels een rustdag. Hij heeft wel een paar uur getraind maar heeft het vooral rustig aan gedaan. Wij hebben de snowboarder in hun cross aan het werk gezien, En dat ging goed!!! Uiteindelijk hebben ze 3 medailles van de pistes meegenomen (2 zilveren voor Chris Vos en Lisa Bunschoten en 1 gouden) voor Bibian Mentel! Het was geweldig om mee te maken, we zaten met een oranje groep bij elkaar en hebben geweldig gefeest met elkaar, zelfs prinses Margriet heeft de hele dag in het publiek gezeten en vermaakte zich prima! Ook de NOS heeft er verslag van gedaan, Maike kon het niet laten om Herman van de Zandt te vragen om een foto en een aantal vragen voor haar verslag te stellen. En wat was het gaaf om deel uit te maken van het feest van de snowboarders! Ook was het voor ons heerlijk relaxed, omdat wij ons nu eens niet heel druk hoefden te maken over ons eigen kind.

's Avond hebben we de medaille-uitreiking op medal-plaza meegemaakt. Chris Vos kreeg zijn medaille en het was een belevenis op zich om dit mee te maken: het protocol, de vele lichten, muziek en camera's... het was geweldig!

Vervolgens zijn we een pizza gaan eten in het dorp. In datzelfde restaurant zat een aantal Australiërs, een gouden medaille van de partner van 1 van hen te vieren. En ja hoor... op een gegeven moment kwam de medaille-winnaar zelf binnen en begon iedereen in het restaurant te juichen en klappen... een geweldig moment. Natuurlijk moest Maike met hem op de foto!

De dinsdagochtend weer vroeg uit bed voor de super-combi, een combinatie van de Super G en 1 run slalom. We waren om 9 uur op de piste, de wedstrijden begonnen om half 10 en het was een hele lange dag (de laatste skiër kwam om half 6 van de piste af)! Na een redelijke eerste deel (Niels stond 11e na de Super G) kwam er de slalom: hier zette Niels een mooie run neer! Uiteindelijk met een 4e run-tijd en in totaal 8ste! Maar het was ook mooi om op de tribune de droom van Jeroen Kampschreur (ploeggenoot van Niels) en zijn familie waarheid te zien worden. Na het eerste deel stond Jeroen derde en na een geweldige tweede run werd hij paralympisch kampioen: een mooi moment om in het publiek mee te maken.

Ook tijdens het eten op deze avond was er weer een bijzondere ontmoeting: na ons eten kwam Bibian Mentel met haar familie binnenlopen! Natuurlijk hebben we haar uitgebreid gefeliciteerd en is Maike met haar op de foto gegaan. Wat een pracht-mens is zij!!! Na nog even in het Olympic Parc rondgelopen te hebben, zijn we naar huis gegaan.

1. Oma Tess:
    13 maart 2018
    door z n mooi verslag te lezen geniet ik mee van een reis vol hoogtepunten.
  2. Dick en Janniecde Jonge:
    13 maart 2018
    Supergaaf om jullie verslag te lezen. We hebben vanmorgen op de NOS stream de gouden race van Jeroen gezien. En Niels ook een knappe 8e plaats. Hopenlijk zit er ook een keer een medaille voor hem in. Wens hem succes de komende races.
  3. Dorothe en Bas (van volleybal ;-):
    13 maart 2018
    Wat een toffe belevenissen en wat een toprun van Niels! Geniet ervan daar!!
  4. Anja:
    In één woord: GEWELDIG
  5. Carin & Merijn:
    13 maart 2018
    Strakke run Niels, mag je trots op zijn !!
  6. Ds. Ella:
    13 maart 2018
    volgens mij is supporter zijn ook topsport! Wat een belevenis en wat genieten jullie er van.
    Mooi dat alles zo goed gaat.
  7. Nancy:
    13 maart 2018
    Na weer een gebroken nacht heb ik weer enorm genoten van de hele sfeer. Maar vooral Niels zn laaste run vond ik geweldig. Hij ging als een speer. Vannacht maar weer de wekker zetten. Succes weer.
  8. Audrey:
    13 maart 2018
    Wauw, wat een mooi verhaal weer, wat gaaf om te lezen en voor jullie bijzonder allemaal om mee te maken! Die Maike heeft ook wat te vertellen straks op school, hoe gaaf is dat! Is Niels een beetje tevreden hoe het allemaal gaat? Wij volgen jullie vanuit Nederland. Nog veel mooie momenten daar als Nederland en als gezin gewenst! Groet, Audrey
  9. Theo:
    13 maart 2018
    Mooi verhaal. Stiekem een beetje jaloers. Wat fantastisch om mee te mogen maken. En Niels 2 x 14e en één maal een prachtige 8e plek. Ik vind het resultaten met een gouden randje. Dit is immers de crème de la crème, de absolute top. Daar hoor je mondiaal gewoon bij. Geniet en wees er trots op!!
  10. Ronald & Coby:
    13 maart 2018
    Gaaf, dat we er niet alleen via het "afstandelijke en feitelijke" nieuws bij zijn, maar dat we het ook allemaal op deze hele warme en intieme manier mogen mee maken. Dank jullie wel!
  11. Barbara ten Broek:
    13 maart 2018
    Fantastisch om te lezen. Deze ervaringen pakken ze jullie nietf meer af
  12. Liliane:
    13 maart 2018
    Super slalom! Wat een prestatie!
  13. Esther van den Hof:
    14 maart 2018
    wat ontzettend leuk om jullie zo te volgen! Geniet nog daar!